Deklaracja dostępności

Zespół Szkół Specjalnych w Brzeziu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://zssbrzezie.biposwiata.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • W filmach umieszczonych na stronie internetowej szkoły nie ma napisów dla osób niesłyszących i głuchych. (powód: Planujemy pracę nad poprawą dostępności w tym zakresie.)
  • Wiele zdjęć, obrazów, grafik i innych informacji nietekstowych nie posiada alternatywnej wersji tekstowej. (powód: Planujemy pracę nad poprawą dostępności w tym zakresie.)

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Strona posiada ułatwienia:

możliwość zmiany kontrastu,

możliwość powiększenia wielkości liter na stronie.

 

Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Maria Marciniak, Anna Marciniak

Na podstawie Art.18.(1-6): Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Na podstawie Art.18.7: W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Aplikacje mobilne

Udostępniamy nastepujące aplikacje mobilne:

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków

Wejście główne jest bardzo widoczne. Jest wejściem największym, dostosowanym do potrzeb osób z niepełnosprawnością. Prowadzi do niego wykostkowany chodnik. Mieści się przy nim podjazd z obustronnymi poręczami oraz 3 stopnie schodów wraz z jednostronną poręczą.

Dostosowanie korytarzy

Poziome ciągi komunikacyjne są przestronne, nie stanowią barier dla osób ze szczególnymi potrzebami. W przejściach nie pojawiają się progi.

Dostosowanie schodów

Pionowe ciągi komunikacyjne są przestronne i nie stanowią barier dla osób ze szczególnymi potrzebami. Klatki schodowe zaopatrzone są obustronnie w poręcze.

Dostosowanie wind

W budynku mieści się oznakowana winda dostosowana do transportu osób ze szczególnymi potrzebami. Jej przystosowanie polega na zapewnieniu odpowiedniej wielkości kabiny i drzwi oraz usytuowaniu elementów sterowych w sposób ułatwiający korzystanie z przycisków. Umożliwia ona dostęp z parteru budynku na piętro i z powrotem. Winda obsługiwana jest przez przeszkoloną osobę.

Dostępność pochylni

Pochylnia (podjazd ) znajduje się przy wejściu głównym. Posiada obustronne poręcze. Spełnia normy podjazdów dla osób niepełnosprawnych.

Dostępność platform

Budynek nie posiada platformy.

Dostosowanie parkingów

Na terenie szkoły znajduje się duży parking z wyznaczonymi miejscami dla osób z niepełnosprawnością.

Prawo wstępu z psem asystującym

Osoba wymagająca asysty lub przewodnictwa psa może wejść na teren szkoły. Należy pamiętać o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.

Zdjęcia dostępności architektonicznej

Zdjęcie przedstawiające budynek szkoły
Zdjęcie przedstawiające wejście główne do budynku szkoły
Ciąg komunikacyjny parter - piętro
Ciąg komunikacyjny piętro -  parter
Zdjęcie przedstawiające wejście do windy

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

Brak.

Dostępność pętli indukcyjnych

Brak.

Dostępność tłumacza języka migowego

Osoby głuche lub słabosłyszące mogą skorzystać z tłumacza języka migowego. Tłumacz jest usługą bezpłatną. Chęć skorzystania z tej formy pomocy należy zgłosić co najmniej 3 dni przed wizytą w sekretariacie szkoły ( tel. 65 572 11 66)

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 22 listopada 2022 13:01
Dokument wprowadzony do BIP przez: Maria Marciniak
Ilość wyświetleń: 291
03 kwietnia 2025 08:38 (Maria Marciniak) - Aktualizacja deklaracji dostepności.
03 kwietnia 2025 08:37 (Maria Marciniak) - Aktualizacja deklaracji dostepności.
19 kwietnia 2024 08:35 (Maria Marciniak) - Aktualizacja deklaracji dostępności.